Címoldal | Belföld | Külföld | Kitekintő | Közelkép | Gazdaság | Művelődés | Sport | Közös íróasztalunk | Régiók | Mellékleteink | Heti rovataink | Archivum | Normál nézet


Az orvostudomány újdonságai

(Távirati stilusban)


– Újdonság a csontritkulás megelőzésére és a betegség gyógyítására. A mindenhatónak kikiáltott tej, végeredményben, ha egy kalciumban gazdag élelmiszerlistát állítunk fel, a lista végén kullog. A tejérzékenység is egyre elterjedtebb ma már. Honnan jusson tehát szervezetünk a szükséges napi 1000-1200 mg kalciumhoz? Száz kalória petrezselyem háromszor annyi kalciumot tartalmaz, mint ugyanannyi kalóriaértékű tej. A káposzta, a joghurt, általában a zöldségek, a tofu és a szezámmag különösen gazdagok kalciumban, emellett K-vitaminban is, ami fontos a csontjaink védelmében. – Osztrák szakértőktől hangzott el a következő is: vérnyomás-ellenőrzés esetén ha 30 mérési értékből hét 135/80 felett van, életmód-változtatás, ha 140/95 felett van, gyógyszerezés szükséges. – A hosszas UV-kezelés bőrrák kialakulásához vezet. Gyermekeknek 16 éven alul különösen káros – tilos – a szolárium használata. – A mellrák első jele lehet a ragadós fülzsír és a szokatlanul erős, kellemetlen szagú hónalj (osmidrosis) megjelenése – adják hírül japán kutatók. Ezeket a fizikális jeleket egy, a mellrák kialakulásáért felelős gén okozza. – A kocogás sebessége sokáig orvosi vitatémának számított. Jelenleg letisztulni látszanak a következtetések: az optimális kocogási sebesség ezek szerint az a tempó, amikor a sebesség és a kényelem egyensúlyban van. Más szóval, a futó úgy érzi, hogy akár örökké tudna ebben a tempóban futni. Ez a szabály érvényes a többi rekreációsan űzött tevékenységre, úszásra, teniszezésre, és más labdajátékokra is. Tegyük még hozzá: a megfigyelések szerint ugyanannyi energiát égetünk el egy kilométer megtételénél, függetlenül attól, hogy ezt atávolságot 5 vagy 10 perc alatt tesszük meg. – A rákos betegekneknégy élelmiszerrel ajánlatos kiegészíteni étrendjüket: a dióval, a grapefruittal, a borral és a fehér hússal (szárnyasok, hal, gida, fiatal bárány, borjú) – közölte az Amerikai Rákkutató Társaság. Bár a grapefruitot nem ajánlatos egyéb orvosságokkal együtt fogyasztani, a rákellenes gyógyszereknél paradox módon pozitív a hatása, segíti a gyógyszerek felszívódását.Az ajánlott mennyiség:naponta 2-3 dl grapefruitlé. A dió omega-3 zsírsavban, antioxidánsokban és fitoszterolban gazdag, s ezáltal csökkenti a mellrák kockázatát. A mérsékelt borivó rákos betegek öt évvel élik túl azokat, akik nem fogyasztanak bort. – Hatékony lehet a D-vitamin a prosztatarák kezelésében. A D-vitamin bizonyos mennyiségű napi adagja a betegek mintegy húsz százalékánál a felére csökkentette a prosztatarák mutatójának számító PSA-értéket (prosztataspecifikus antigén) – harangozta be a British Journal of Urology orvosi folyóirat.
| 2010. március 10., szerda

fRiSS
Futottak
Percről percre
Ezen a napon


© 2008 Magyar Szó | Impresszum | Adatvédelelem | Előfizetés | Webmaster | Powered by: interFEX | Optimalizálva: Browsers